مقالات

بازاریابی ارگانیک در مقابل بازاریابی پولی: هر آنچه که باید بدانید
Ali Ghotbi
/ دسته: مارکتینگ

بازاریابی ارگانیک در مقابل بازاریابی پولی: هر آنچه که باید بدانید

آیا تا به حال  چیزی در مورد قانون جذب شنیده اید؟ به نظر می رسد "واووو"، شنیده اید، اما چند دقیق وقت تان را به من بدهید. قانون جذب یک فلسفه است و به این معنا است که ما می توانیم هر چیزی را که روی آن تمرکز کنیم به زندگی خود جذب کنیم. به بیان ساده تر، به طور طبیعی افکار مثبت برای شما خواسته ها و موارد مثبت می آورند.

بازاریابی ارگانیک نیز به همین صورت عمل می کند. هدف از  این  نوع بازاریابی این است که به طور طبیعی مشتریان بالقوه تان را به سمت برند یا کسب و کار خود جذب کنید. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

در این مقاله به این خواهم پرداخت که بازاریابی ارگانیک چیست و چرا با انواع بازاریابی پولی تفاوت دارد.

بازاریابی ارگانیک چیست؟

بازاریابی ارگانیک یک نوع استراتژی است که به جای استفاده از روش های پولی، در طول زمان و به صورت طبیعی برای کسب و کار شما ترافیک ایجاد می کند. این بازاریابی شامل پست های وبلاگ، مطالعات موردی، پست های مهمان، توییت های بدون پرداخت و به روز رسانی شبکه های اجتماعی است. بازاریابی ارگانیک از SEO، رسانه های اجتماعی و کانال های مختلف دیگر برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کند.

هدف اصلی بازاریابی ارگانیک افزایش آگاهی از برند و ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه، چه از طریق محتواهای آموزشی یا سرگرم کننده است. البته، به عنوان یک کسب و کار، شما به روش های مختلفی برای جذب سرنخ و تبدیل کاربران نیاز دارید. بازاریابی ارگانیک تنها یک راه برای انجام آن است (بازاریابی پولی روش دیگری است که در زیر به آن خواهیم پرداخت).

با بازاریابی ارگانیک، می توانید بازدیدکنندگانی را به سایت خود جذب کنید، که امیدواریم در نهایت به مشتریان پولی تبدیل شوند. هدف این است که وقتی زمان تصمیم گیری مصرف کننده برای خرید فرا می رسد، کسب و کار شما را به عنوان اولویت اصلی خود برای خرید به ذهن سپرده باشد.

علاوه بر این، بازاریابی ارگانیک بر تلاش‌های بازاریابی پولی شما تأثیر می‌گذارد، زیرا اگر شخصی به طور ارگانیک به وب‌سایت شما ورود کند، می‌توانید بعداً با تبلیغات پولی (در رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و غیره) آنها را مجدداً هدف‌گیری کنید.

در نهایت، هدف بازاریابی ارگانیک هدایت ترافیک به سایت شما است. در حالی که از کانال های رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، بهترین مکان برای گذراندن وقت خود با بازاریابی ارگانیک SEO است. در واقع، سئو ۱۰۰۰٪ ترافیک بیشتری نسبت به رسانه های اجتماعی مشتری ایجاد می کند.

برای اندازه‌گیری اثربخشی تلاش‌های بازاریابی ارگانیک خود، تحلیل می کنید که کدام محتوا بیشترین ترافیک را به سایت شما می‌آورد، سرنخ‌های ایجاد شده از آن کمپین‌ها، و کدام کانال‌ها بیشترین میزان ترافیک با تبدیل بالا را به سایت شما هدایت می‌کنند.

نمونه هایی از بازاریابی ارگانیک

قبل از اینکه به تفاوت‌های بین بازاریابی ارگانیک و پولی بپردازیم، بیایید به چند نمونه از بازاریابی های ارگانیک نگاهی بیندازیم:

• پست های رسانه های اجتماعی بدون پرداخت در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست، تیک توک و غیره.

• پست های وبلاگ (این پستی که می خوانید یک تلاش بازاریابی ارگانیک است)

• پست های مهمان

• محتوای ایجاد شده توسط کاربر

• خبرنامه ایمیل

• سئو

• روابط عمومی آنلاین و تولید لینک

• یوتیوب

احالا وقتشه، بیایید کمی بیشتر در مورد بازاریابی غیرارگانیک یا پولی یاد بگیریم.

بازاریابی ارگانیک در مقابل بازاریابی غیر ارگانیک یا بازاریابی پولی

در حالی که بازاریابی ارگانیک بر ایجاد ترافیک در سایت شما در طول زمان متمرکز است، بازاریابی غیر ارگانیک یا بازاریابی پولی از روش های پولی برای هدف قرار دادن، دستیابی، جذب و تبدیل سریع مشتریان بالقوه استفاده می کند.

استراتژی‌های بازاریابی غیرارگانیک شامل تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی پولی، پست‌های حمایت‌شده، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی در یوتیوب و غیره است. با رسانه‌های پولی، می‌توانید مخاطب ایده‌آل خود را به صورت خرد و خاص هدف‌گیری کنید و به افرادی دسترسی پیدا کنید که شاید تا به حال درباره کسب‌وکار شما نشنیده باشند. .

در حالی که بازاریابی ارگانیک بیشتر شبیه بازاریابی دهان به دهان است، بازاریابی پولی شبیه بازاریابی متمرکز بر فروش است. اهداف این دو بسیار متفاوت است. یکی جذب مخاطب و افزایش آگاهی از برند و دیگری تبدیل مخاطبان در یک کمپین خاص.

شما موفقیت بازاریابی پولی را از طریق بازده هزینه تبلیغات (ROAS)، ایجاد تأثیرگذاری، دستیابی به نرخ تبدیل بالا و غیره اندازه‌گیری خواهید کرد.

اکنون که درباره تفاوت‌های بین بازاریابی ارگانیک و غیرارگانیک/پرداخت می‌دانیم، بیایید به نحوه ایجاد  و اجراء استراتژی بازاریابی ارگانیک بپردازیم.

استراتژی بازاریابی ارگانیک

۱. وضعیت ترافیکی فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

۲. محتوا ایجاد کنید.

۳. محتوای خود را بهینه کنید.

۴. ارزیابی و بهینه سازی کنید.

۱. وضعیت ترافیکی فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ارگانیک، باید وضعیت ترافیک فعلی مخاطبان خود را در سایت تان تجزیه و تحلیل کنید و سپس آنها را با مخاطبان ایده آل خود مقایسه کنید.

اول، مهم است که بدانید در حال حاضر بیشترین ترافیک ارگانیک را از کجا دریافت می کنید. آیا از کانال YouTube، پست‌های وبلاگ یا خبرنامه‌های ایمیل یا اینستاگرام می باشد؟

سپس، به این فکر کنید که چگونه مخاطب ایده آل شما معمولاً کسب و کاری مانند شما را پیدا می کند. آیا آنها به نشریات صنعتی، رسانه های اجتماعی یا سایت ها متکی هستند؟

این مهم است که بدانید مخاطب هدف شما از چه نوع ترافیک ارگانیکی استفاده می کند تا بتوانید  بر اساس آن محتواهای خود را ایجاد کنید. علاوه بر این، باید بدانید که چه نوع ترافیک ارگانیکی در حال حاضر برای کسب و کار  شما مفید است تا بتوانید بر اساس آن به تولید محتوا را انجام دهید.

بازاریابی ارگانیک تنها زمانی مفید است که شما واقعاً مخاطبان خود و آنچه را که می خواهند ببینند درک کنید.

۲. محتوا ایجاد کنید.

هنگامی که متوجه شدید می‌خواهید روی کدام کانال‌ها تمرکز کنید و مخاطبان هدف شما وقت خود را به صورت آنلاین کجا می‌گذرانند، وقت آن است که شروع به تولید محتوا کنید. با این حال، قبل از اینکه محتوا را ایجاد کنید، باید
در باره انواع محتواهایی که می خواهید ایجاد کنید فکر کنید و لیستی از ایده های مختلف را آماده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید روی وبلاگ نویسی تمرکز کنید، تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید و سپس لیستی از کلمات کلیدی آماده کنید که می توانید در آن مقاله استفاده کنید. سپس، می توانید شروع به تولید محتوا کنید.

با این حال، اگر می‌خواهید روی ایجاد مطالعات موردی یا تحقیق تمرکز کنید، باید تحقیقات دست اول انجام دهید و سپس تصمیم بگیرید که چگونه یافته‌های خود را منتشر کنید.قبل از اینکه بتوانید محتوا ایجاد کنید، باید بدانید که می‌خواهید روی کدام پلتفرم‌ها و کانال‌ها تمرکز کنید.

۳. محتوای خود را بهینه کنید.

اگر می خواهید بپرسید چه چیزی باعث می شود محتوای ارگانیک به بهترین شکل کار کند، پاسخ شما سئو است. شما می خواهید تمام محتوای خود را بهینه کنید تا در موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی نمایش داده شوند. به عنوان مثال، ممکن است استراتژی ها مشابه باشند، اما شما محتوای وبلاگ، توضیحات ویدیویی در یوتیوب و پست های رسانه های اجتماعی خود را بهینه مکرده باشید.

برای بهینه‌سازی این محتوا، معمولاً استراتژی‌ها ئی از قبیل گنجاندن کلمات کلیدی در محتوا، داشتن یک طراحی عالی و استفاده از ابرداده برای اینکه موتورهای جستجو بدانند محتوای شما در مورد چیست، باشند.

۴. ارزیابی و بهینه سازی کنید.

در نهایت، کلید هر استراتژی بازاریابی ارگانیک، ارزیابی و تکرار است. شما می توانید از ابزارهایی مانند نرم افزار بازاریابی سئو برای برنامه ریزی استراتژی سئو، بهینه سازی محتوای خود و اندازه گیری بازگشت سرمایه واقعی استفاده کنید.

این نوع نرم افزارها به شما کمک می کنند شاخص های کلیدی عملکرد خود را اندازه گیری و پیگیری کنید تا بتوانید ببینید وضعیت سایت شما چگونه است.

بازاریابی ارگانیک به جای اینکه از طریق روش‌های پولی با مردم ارتباط برقرار کند، به دنبال آوردن افراد به سمت شماست. با بازاریابی ارگانیک، انواع مختلفی از محتوا را ایجاد خواهید کرد تا مردم را درگیر و علاقه مند به برند خود نگه دارید. زمانی که  تصمیم گیری مشتریان برای خرید فرا می رسد، ابتدا به شما فکر می کنند.

 

 

شاد، حرفه ای و موفق باشید.

مقاله قبلی 40 هشتگ کاربردی فروش وبازاریابی در اینستاگرام
مقاله بعدی 40 هشتگ املاک و مستغلات که می توانید از آنها در اینستاگرام استفاده کنید
چاپ
210 به این مقاله امتیاز دهید:
4/8

نظر دهید:

ارسال نظر

x
Copyright 2023, All Rights Reserved
fmovies